top of page

Lacrosse, studenten och svenska mästerskapet

Så nu var det hög tid för mig att skriva ett litet inlägg här på vår fina blogg! Tänkte börja med en lite snabb presentation om vem jag är och hur jag började spela lacrosse.

Mitt namn är Kim och jag är en tjej på 19 år som bor i Stockholm och spelar för Farsta Lacrosse. Förra året bodde jag i USA som en utbytesstudent och det var också där jag började min lacrosse resa. Nu, lite mer än ett år senare så sitter jag här och kan med stolthet skriva att jag har lyckats komma med i Sveriges Lacrosse Landslag och att jag dessutom tillsammans med Farsta Lacrosse damer är en SM vinnare.

Förutom att spela lacrosse så tog jag precis studenten från min gymnasieskola vilket jag har längtat efter hela året. Det var en så otroligt rolig dag som jag firade med nära och kära. Dagen till ära bjöd till och med på lite solsken så inget kunde varit bättre! Två dagar efter studenten var det full fart med lacrosse igen och denna gång så tog Svenska Mästerskapen plats på Kärrtorps IP i Stockholm. För mig var det mitt första lacrosse SM och nervositeten bubblade inom mig inför helgens matcher. Även fast vädret var väldigt ojämnt och det bjöds på allt från störtregn till strålande sol så spelades det väldigt mycket lacrosse. Det var så roligt att få spela riktiga matcher igen då det gått några veckor sedan Österrike och några matcher var riktiga nagelbitare. För min del känns det såklart extra roligt att avsluta SM som vinnare men allt som allt så var det en väldigt rolig helg med mycket lacrosse högt som lågt.

Som avslutning så vill jag bara säga att få chansen att vara med i ett sådant roligt lag med super trevliga och snälla tjejer som landslaget har är en fröjd. Våren har bjudit på ett flertal spännande och roliga läger där jag som spelare utvecklats enormt. Under våra landslagsläger har jag lärt mig så otroligt mycket mer än jag någonsin trodde jag skulle göra och jag känner mig så taggad inför allt som kommer härnäst. De dagar som vi spenderade i Österrike var otroligt lärorika och jag kan knapp vänta tills vi spelar EM i Tjeckien i augusti!

Detta var allt från lilla mig för denna gång! Trevlig sommar!


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Inga taggar än.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page