top of page

Hälsningar från solen i Karlstad

Torsdag är en dag med lacrosse-träning på schemat . Idag ska jag vara tränare för Karlstads herrlag (och Hanna) som just nu har siktet inställt på SM i Stockholm 6-7 juni. För att lugna mina nerver lite inför planeringen hade jag Emil till min hjälp, en duktig men för närvarande något haltande försvarare. Planeringen av kvällens träning började redan vid tio-tiden på torsdag morgon. På väg hem från ett platsbesök i Säffle ringde jag till Emil och diskuterade en superbra passning- och skottövning som han hade kollat upp på Youtube. Det var dock lite svårt att uppfatta hur alla skulle springa samtidigt som jag körde bil, så vi får avvakta med den till nästa träning.

Efter jobbet var det bara att bege sig hemåt, ladda med lite energi och kolla över planeringen inför kvällen, 20.15 smäller det! Eftersom Sara ”Perry” Persson, en av vår superstjärnor i laget, och Jimmy tillbringar veckan i Spanien så fick det bli buss till träningen idag. Men solen lyste över Karlstad och jag laddade med go’ musik i öronen på väg mot träningen.

Träningen gick superbra Efter uppvärmning och lite line drills så var det fokus på kommunikation och försvar under passet som sedan avslutades med match. Känner mig nöjd med kvällen och ser redan fram emot nästa träning som jag ska hålla i. Tillbaka hemma var det bara att ta en snabbdusch, trycka en tallrik fil och flingor för att sedan hoppa i bädd för att ladda ordentligt för en morgondag med nya äventyr.

Varma hälsningar från solen i Karlstad!


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Inga taggar än.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page